четвъртък, 23 септември 2010 г.

Боб чорба

Най-вкусната боб чорба
Намерих тази рецепта в един много добър кулинарен блог http://hobbitkitchen.blogspot.com/ преди около година и от тогава ми стана любима.  
Продукти:
  1. Стар фасул около 500 гр.
 
( за предпочитане пъстър, от бежовия сорт, известен като Велинградски. Известен още като Pinto Beans, по места, където не знаят, че е Велинградски – В България струва 3 пъти по-скъпо от белия боб и не съм сигурна, че си заслужава . Но става прекрасно и с бял дребен боб, колкото по-дребен, толкова по-добре! )
  1. Лук - 2 глави, нарязани;
  2. Целина - половин средна глава. Когато нямам глава целина слагам листа, които винаги имам замразени във фризера
  3. Моркови - 2 едри, нарязани на кубчета.
  4. Розмарин - 3-4 стръкчета, цели
  5. Джоджън, а може и мента - 1-2 стръкчета или 5-6 цели сушени листа
  6. Червен пипер - 2 чаени лъжички;
  7. Домати - 1 консерва 400 гр или 3-4 пресни домата
  8. Чесън - 5-6 едри скилидки, смачкани без да са обелени (аз ги беля)
  9. Суха чубрица и/или мащерка - 1 чаена лъжичка
  10. Босилек пресен - 10-15 листа, или 1 ч.л. сух
Изкиснете фасула през нощта (поне 4 часа) и го сложете да се вари с продуктите от точка 2. до т. 6 включително и 3-4 лъжици олио или зехтин. Аз слагам и свинско джоланче, но понеже не винаги се намира по магазините, а и със сигурност не и в Америка и Холандия (където са мойте дечица), може да се сложат свински ребърца и/или някаква хубава суха наденица.






Получава се изключително ароматна и предизвикателна манджа. Препоръчвам лют пипер на вкус, и добавям малко оцет.
Добър апетит и ми се обадете да ми кажете дали ви харесва!!!!




Когато чорбата е почти сварена, добавете доматите, червения пипер, чесъна и чубрицата, сол и още extra-virgin зехтин. Варете, докато съвсем омекне и сосът се посгъсти (около 10 минути). Добавете накъсания или накълцан босилек.

1 коментар: