четвъртък, 9 септември 2010 г.

Старата готварска тетрадка на майка

Ето това е моето вдъхновение да започна този блог - старата тетрадка на майка ми с рецепти, която аз наследих когато бях на около 23 години. Не че имаше много записани рецепти в нея. Просто така се получи, че аз разчитах много на кулинарни умения и съвети на мама и в един момент разбрах, че тя заминава за Куба с баща ми! Това беше шокиращо за мене. Аз оставах сама с мъж и детенце на 2 години, а и още не бях завършила висшето си образование! Ужас!!!!



Когато разбрах, че заминават, аз я помолих - мамо, нека да си запиша елементарни рецепти без които няма да преживеем. Просто така чувствах нещата тогава. 

Майка ми е невероятна домакиня и аз винаги съм се чуствала засенчена от нея. На тази възраст тя ме беше научила да правя торти и пити и то доста добре и толкова. И така - мама ме напускаше и аз трябваше да се справям сама с живота - готвене, чистене, пране на ръка (тогава нямаше автоматични перални), гледане на детенце, гладене (тогава всичко се гладеше), учене и може би и други неща, ако останеше време. Но оставаше много време за купони с приятели. Просто бях млада и обичах живота!!!!

Е ето това е най-често правената рецепта от мене по времето когато децата бяха малки:


Личи си от мръсните страници, че тази рецепта е правена доста пъти, а и Рада (дъщеря ми) ще потвърди. Нали така Раденце?

От известно време започнах да събирам интересни рецепти и си помислих, че ще е добре, ако децата ми имат достъп до тях. Е, няма да стане като продължа да ги записвам в старата тетрадка, нищо че тя беше единствената кулинарна книга, която замина с мене в Америка и се върна обратно в България. И затова започнах този блог.

Няма коментари:

Публикуване на коментар